Night Hawk 2023

Postet av Håvard Agnalt Harstad den 25. Jun 2023

19. - 20. august 2023 arrangeres Night Hawk på Romeriket. Dette er en stafett som går både på natten og dagen, med mulighet for å overnatte i telt på samlingsplass. Løyper som ikke er for vanskelige og ikke for lange, alle kan være med. For de yngste er det fellestartløp i skumringen på lørdag og på dagen på søndag. Dette er Norges mindre versjon av Jukola eller Tiomila. Vi håper å stille flere lag fra Nordre Follo Orientering på stafetten, men også få med noen unge på fellesstartløp. Alle kan være med uansett ambisjonsnivå. Målet er å stille med flest mulig løpere og lag.

Se video fra Night Hawk 2017 her: https://www.youtube.com/watch?v=HJ4Q1dDiA7g

Les mer om arrangementet på nettsiden: https://nighthawk.no/

Klassetilbud

Vi håper å stille stafettlag i følgende klasser:

• Ungdomsklassen (D/H12-16 C/B-nivå). Planen er å stille lag i gutteklassen, der både jente og gutteløpere kan være med. Denne klassen starter med to nattetapper på 3,5 km C-nivå ugaflet (samme løype). Etappene starter samtidig. Det vil si at det er mulig for de to løperne å samarbeide. 3. etappe starter morgenen etter som en jaktstart, da med to etapper 3,5 km B-nivå. Planen er å sette minst en erfaren løper på de første etappe og at løperne løper samlet. Første etappe er derfor godt egnet for de som vanligvis løper C-nivå.
  • Master Men. Starter med to etapper på 4,5 km på natten. Dagen etter er det to etapper på henholdsvis 4,5 km og 6 km. Vi har allerede samlet løpere til et lag i denne klassen, men håper på å stille flere lag. Her er det også mulig for voksne damer å være med.
  • Open. I denne klassen er alle aldre og kjønn lov. Klassen løper samme løype som ungdomsklassen. Hvis vi har noen løpere som ikke får plass på ungdomslaget kan disse løpe i open-klassen. I tillegg fyller vi opp med voksne løpere for å få et fullt lag.

I tillegg er det et spennende tilbud for de mellom 5 og 11 år: Kids stjernenatt og Kids Eventyr. Begge disse arrangementene er fellestart, men enkle løyper på ca 2,0 km. Kids stjernenatt går på lørdag kveld i skumringen (ta med lykt, det blir mørkt i skogen). Kids eventyr går på søndag formiddag.

Nedenfor kan dere se nattetappen i ungdomsklassen forrige gang Night Hawk ble arrangert. Dette tror jeg er en løype de fleste vil kunne klare uten for store problemer. Husk at det er fellestart og at 1. og 2. etappe kan løpe sammen.

Overnatting

Flere i klubben har allerede sagt at de ønsker å overnatte i telt fra lørdag til søndag. Dette blir sosialt, stemningsfullt og moro.

Påmelding

Første og billigste påmeldingsfrist er 30. juni. Høres dette interessant ut, så send e-post til hh@systemsoft.no

Gi gjerne beskjed om du ønsker å løpe på dag eller natt, eller om det ikke har noen betydning.

Bli med på en sosial og et stemningsfullt arrangement sammen med andre løpere fra Nordre Follo Orientering.

Påmeldte fra Nordre Follo

NavnKlasseKommentar
Knut BjørkeloMaster MenKan løpe både natt og dag.
Jon Bingen SandeMaster MenMest lyst til å løpe natt, men kan også løpe dag.
Håvard HarstadMaster MenMest lyst til å løpe natt, men kan også løpe dag.
Bjørn Sverre GulheimMaster MenLøper helst dag.
Jon YtternesMaster MenLøper helst dag. Reserve.
Marianne HarstadOpenLøper helst dag.
Henrik HarstadUngdom Kan løpe både natt og dag.
Helene HarstadUngdomKan løpe både natt og dag.
Nils BøhnMasterLøper helst dag. Reserve.
Bjørnar GammelsæterMasterLøper helst dag.

Lagoppstillinger

Endres fortløpene etterhvert som påmeldingene kommer inn.

Open

EtappeNivåLengdeTypeLøper